Madnyheder
Subway åbner i Aalborg: Ny start for kæden i Danmark
Sandwichen er på vej tilbage!
Den ikoniske sandwichkæde Subway fortsætter sin danske genfødsel — denne gang i det nordjyske. Fredag den 3. oktober slår kæden dørene op til en ny restaurant i Østerågade 16 i Aalborg, kun få uger efter åbningen i Amager Centeret i København.
Bag satsningen står det finske selskab Nordic Bites Group Oy, der har overtaget rettighederne til at drive og udvikle Subway i Danmark. Gruppen planlægger at åbne mere end 60 restauranter i landet inden 2032, og det er blot begyndelsen på en massiv nordisk ekspansion.
“Vi er sikre på, at Subway bliver en populær tilføjelse til fastfoodudbuddet i Aalborg. Vi har indledt en ny begyndelse for brandet i Danmark,” siger Dorte Gleie, landechef for Nordic Bites Group Oy.
To nye restauranter i Aalborg
Restauranten på Østerågade bliver den første i Aalborg, men allerede den 24. november følger endnu en åbning i Aalborg Storcenter.
De nye restauranter får Subways Fast Forward 2.0-design, som byder på et mere moderne udtryk og et digitalt fokus. Gæsterne kan fremover bestille deres subs, wraps og salater direkte fra selvbetjeningskiosker, hvilket skal minimere ventetid og give en mere effektiv oplevelse.
Nordic Bites Group planlægger desuden løbende at introducere flere digitale løsninger i de danske restauranter.
Kæmpe nordisk satsning
Nordic Bites Group driver allerede omkring 200 Subway-restauranter i Finland, 100 i Sverige og 50 i Norge. Med finansiel støtte fra den finske kapitalfond Juuri Partners Oy skal der åbnes mindst 250 nye restauranter i hele Norden.
I Danmark er Subway allerede på vej til nye lokationer i Randers, Ishøj, Glostrup, Lyngby og Fields på Amager, som alle ventes at åbne inden for det næste halve år.
En global klassiker i ny form
Subway, der dagligt serverer frisklavede sandwiches i næsten 37.000 restauranter verden over, er verdens største sandwichkæde. Den nye nordiske strategi skal bringe kæden tilbage i front på det danske fastfoodmarked – med fokus på friske råvarer, hurtig service og lokale franchisetagere.
“Vores mål er at kombinere Subways stærke brand med lokale kræfter og nordisk kvalitet. Det handler om at skabe en bedre, hurtigere og mere digital oplevelse for gæsterne,” fortæller Dorte Gleie.
Vores team kan have anvendt AI til at assistere i skabelsen af dette indhold, som er gennemgået af redaktørerne.
Læs også: