Mandekogebogen

Metallica lancerer egen whiskey, hvor smagen er påvirket af lydbølger

Blackened American Whiskey.

Metallica har i denne uge løftet sløret for et nyt kapitel i deres historie - de er nemlig hoppet over i sprutbranchen!

De lancerer deres første whiskey, "Blackened American Whiskey" til ære for det første track på deres album fra 1988, And Justice for All. 

Flasken er pt. tilgængelig til forhåndsbestilling, men bliver også lanceret i samme ombæring som bandets turné, som begynder d. 2. september. Her kan whiskeyen købes som merchandise til selve koncerterne, samt i barerne og butikkerne, som befinder sig det område, hvor koncerten bliver afholdt. 

Der er produceret 5000 flasker, og hver eneste kommer med en playliste til Spotify og Apple Music.

Bandet har teamet op med Master Distiller, Dave Pickerell, og skabt en unik amerikansk whiskey med rug, bourbon-whiskey og andre tilføjelser. Herefter er det blevet lagret i sort brandy-tønder.

Det mest vanvittige i det hele er, at de eftersigende skulle have forstærket den molekylære interaktion i whiskyen via lave hertz-lydbølger, og dermed også ændret på whiskyens finish. Og sangen, som har oppet whiskyens smag? Det er selvfølgelig "Blackened".

Pris per flaske ligger på ca. 330 kroner.

Awesome!

It comes alive! ? #blackenedwhiskey @blackenedamericanwhiskey

Et opslag delt af Metallica (@metallica) den

ANNONCE
Del
Om forfatteren
Rasmus Krarup Jensen Rasmus Krarup Jensen

Følg på:
Instagram

"Mad handler om smag – ikke om mængden af kød på sin pizza, eller manglen af samme på en grøntsagsret. Det handler om smagsoplevelser, nydelsen af at være i det kreative køkken og ikke mindst muligheden for at udvide sin horisont af, hvad mad og mandemad indebærer."

Kontakt: rkj@connery.dk

Vil du blogge hos os?

Seneste nyt