Mandekogebogen

Dåsemad hitter så meget hos Danish Crown, at der er mangel på dåser: Den perfekte storm mellem festival og doomsday-prepping

Har du fået hevet postej ned fra hylderne?

Salget af Faaborg Leverpostej er eksploderet med over fire gange så meget som samme periode sidste år og 10 gange mere end ugen før regeringens opfordring til øget beredskab.

Sådan lyder det i en ny undersøgelse fra Danish Crown, som kan mærke, at folk både har taget regeringens anbefalinger seriøse - og pakket tasken til festival!

Festivalgæster og ferierende danskere har altid sat skub i salget, men regeringens nye beredskabsopfordring har øget efterspørgslen markant.

"Opfordringen om et øget beredskab kom bag på de fleste, og for lige præcis dåseleverpostejen er vi midt i den normale højsæson, fordi mange danskere tager den lille blå klassiker med på festivaler og sommerferie. Derfor har vi produceret alt det, vi kan, men hvis efterspørgslen fortsætter på det nuværende niveau, kan det knibe med at følge med hen over sommeren. Når vi kommer til midt august, kan vi skrue produktionen op til det, som detailhandlen ønsker, så vi sikrer, at der altid er Faaborg-leverpostej på hylderne i alle supermarkeder.", siger Peter Bendixen, vicepræsident i Danish Crown.

Det er gået så vidt, at de har ramt udfordringen, at de ikke kan skaffe nok dåser til efterspørgslen - derfor begynder man at opruste til 'storm' hos både Jaka og Tulip.

Danish Crown har i øvrigt imødekommet den stigende efterspørgsel af konserves ved at kreere en række opskrifter, der ligger frit tilgængeligt på deres Instagram.

Opskrifter, som skal bruge minimale råvarer, og kan laves i nødsituationer - 

"Langt flere danskere søger efter opskrifter på konserves og dåsemad. Det er helt naturligt for os, at vi også gerne vil være med til at give inspiration og gode råd til at bruge konserves, som for mange er en ukendt størrelse. Her spiller vores sociale kanaler en vigtig rolle", siger Pia Paulsen, der er ansvarlig for Danish Crowns sociale medier.

Målet er at skrue op for produktionen af Faaborg Leverpostej i juli og august - hvilket betyder 600.000 dåser klar til de danske supermarkeder.

Det er leverpostej-kærlighed, der vil noget. 

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce