Mandekogebogen

Overnight oats

Forbered morgenmaden dagen før!

Morgenmaden kan godt være lidt af et ræs i hverdagen, hvor man skovler sine havregryn ind sammen med brandvarm kaffe for at nå ud af døren i tide.

Men du kan være i god tid med morgenmaden - du kan lave overnight oats!

Og hvis du endnu ikke har prøvet det populære koncept, som eksploderede på internettet for et par år tilbage - så er det på tide!

Du kan freestyle som du vil - herunder får du grundopskriften.

ANNONCE

Overnight oats

Nem morgenmad!

2 portioner 0 minutter
Forberedelse: 0 minutter
Ventetid: 0 minutter
Tilberedning: 0 minutter
Ca. 450 kcal pr. portion

Ingredienser

  • 100 gram havregryn
  • 3 dl valgfri væske (kokosmælk, mælk, rismælk, soyamælk, etc.)
  • 2 tsk honning, el. sirup
  • ½ tsk krydderi (eksempelvis vanilje, kardemomme eller kanel)
  • 1 dl bær (friske eller frosne)

Fremgangsmåde

  1. Bland havregryn og krydderier sammen, hvorefter du tilfører væsken og honning.
  2. Lad det stå i køleskabet i en lukket beholder natten over, hvor grynene bliver 'forvandlet' til grød og er klar til din morgenmad.
  3. Top af med friske bær og nødder.
  4. Tip: Du kan tilføje forskellige typer frø - eksempelvis chiafrø, de skal blot tilsættes i grøden inden opbevaring!
Del

Seneste nyt